Encümen

 
Dr. Naci AKTAŞ
Vali
 
        1977 yılında Trabzon’un Araklı ilçesinde doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Araklı'da tamamladı. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden 1999 yılında mezun oldu. Yüksek Lisansını İngiltere Exeter Üniversitesi’nde Kamu Yönetimi ve Kamu Politikası alanında 2007’de tamamladı. Doktora eğitimini Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalında 2022 yılında tamamlayarak, Yönetim ve Organizasyon alanında Doktor unvanını aldı.
 
        2000 yılında başladığı kamu hizmetine 2004 yılına kadar Şekerbank T.A.Ş. Teftiş Kurulu Başkanlığında Müfettiş Yardımcısı/Müfettiş olarak devam etti. 2004 yılında 91. Dönem Kaymakam Adayı olarak Mülki İdare Amirliği mesleğine intisap ederek, İçişleri Bakanlığı bünyesinde Ağaçören Kaymakamlığı, Karaçoban Kaymakamlığı, Erzurum Vali Yardımcılığı, İller İdaresi Genel Müdürlüğü Şube Müdürlüğü, Müsteşarlık ve Bakanlık Özel Kalem Müdürlüğü, Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü Daire Başkanlığı, Seferihisar Kaymakamlığı ve Etimesgut Kaymakamlığı görevlerinde bulundu. 18 Eylül 2024 tarih ve 2024/321 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile Uşak Valiliği görevine atanmıştır.
 
        27.09.2024 tarihinde ilimizdeki görevine başlamış olup, evli ve iki kız çocuğu babasıdır.

 

Görevleri

İl encümeni

Madde 25- İl encümeni valinin başkanlığında, il genel meclisinin her yıl kendi üyeleri arasından bir yıl için gizli oyla seçeceği beş üye ile biri malî hizmetler birim amiri olmak üzere valinin her yıl birim amirleri arasından seçeceği beş üyeden oluşur.

Valinin katılamadığı encümen toplantısına genel sekreter başkanlık eder.

Encümen toplantılarına gündemdeki konularla ilgili olarak, ilgili birim amirleri vali tarafından oy hakki olmaksızın görüşleri alınmak üzere çağrılabilir.

Encümenin görev ve yetkileri

Madde 26- Encümenin görev ve yetkileri şunlardır:

a) Stratejik plân ve yıllık çalışma programı ile bütçe ve kesin hesabi inceleyip il genel meclisine görüş bildirmek.

  

(1) 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Kanunun 85 inci maddesiyle birinci fıkraya "Meclis" ibaresinden sonra gelmek üzere "ve komisyon" ibaresi eklenmiş ve ayni fıkradaki “2600” ibaresi “6000” olarak değiştirilmiş ve metne islenmiştir.

             b) Yıllık çalışma programına alınan islerle ilgili kamulaştırma kararlarını almak ve uygulamak.

             c) Öngörülmeyen giderler ödeneğinin harcama yerlerini belirlemek.

             d) Bütçede fonksiyonel sınıflandırmanın ikinci düzeyleri arasında aktarma yapmak.

             e) Kanunlarda öngörülen cezaları vermek.

             f) Vergi, resim ve harçlar dışında kalan ve miktarı bes milyar Türk Lirasına kadar olan ihtilafların sulhen halline karar vermek.

             g) Taşınmaz mal satımına, trampa  edilmesine ve tahsisine ilişkin kararları uygulamak, süresi üç yılı geçmemek üzere kiralanmasına karar vermek.

             h) Belediye sınırları dışındaki umuma açık yerlerin açılış ve kapanış saatlerini belirlemek.

             i) Vali tarafından havale edilen konularda görüş bildirmek.

             j) Kanunlarla verilen diğer görevleri yapmak.

 
Ünalan Mahallesi Atatürk Bulvarı No: 102, 64100 Merkez/Uşak
0 (276) 223 12 70 - 71